недеља, 29. септембар 2024.

КО ЈЕ ЧИКА КЕКА

 



Здраво другари!  Ја сам Чика Кека...  Да ли ме се сећате? Не сећате?  

Како се не сећате?  Вероватно ме се не сећате зато што се до сада нисмо никада упознали... 

А можда се нисмо ни видели, а ни чули...  Мада је највероватније да се никада нисмо ни срели!  У животу се дешавају свакојака чуда, па чак и таква да мене неко није бар видео.

Врло је мало таквих, али на овом свету је све могуће!

Елем, ја сам Чика Кека, чувени Чика Кека!

Ја сам Панонски морнар!  Додуше, ја сам сада Панонски морнар без Панонског мора и Панонског брода. Али, ја сам вам, још док је постојало Панонско море, пловио овим просторима. Не сећате се када је овде било Панонско море?  Хмммм....

То вам је било, то вам је било, не тако давно...

Не знам да ли је још мој ученик Кристофор Колумбо открио Америку или сам ја још увек ишао у вртић са његовим татом, али, то је било ту негде, у то време...

Знам само да је у то време једна од највећих лука на Панонском мору била лука Сирмијум. Та вам је лука на јужним падинама острва Панонска Фрушка Гора.

Но, није битно... Пошто мог мора нема, ја вам више нисам морски морнар, ја сам нека врста сувоземног морнара који сада плови овим наши прелепим и непрегледним просторима Панонског дна.

Ово прелепо Панонско дно је некада било испод Панонског мора а сада је испод наших ногу.

Да ли сте то ваћ знали? Не за ноге, него за дно...

Наравно да увек имате нешто испод својих ногу али да ли ви знате шта се данас налази на Панонском дну? Шта ту све нема...  А тек шта ту све има! 

А тек шта је све ту било! И на дну, и на мору, и у мору, и на обали мора...

Могао бих о тим временима да вам данима причам... 

Да ли волите приче?

Сви причају приче пред спавање а ја волим да причам приче пред неспавање, такозване „приче неспаванке“.   Ја сам борац против спавања! Ја нећу да спавам! 

Нисмо ми више мали па да нас терају да идемо у кревет рано и уз то нас још успављују...

Ја уопште нећу да спавам – ни рано, ни касно...

Ја причам приче још из времена кад је Панонско дно било на дну Панонског мора...  

У питању су неки панонски људи, панонски догађаји, панонска сећања. Све то ме је пуно научило о другарству, пријатељству, о животу...



Нема коментара:

Постави коментар

PET RAZLOGA ZAŠTO GLEDATI "ČIKA KEKINE AVANTURE" NA RADIO-TELEVIZIJI VOJVODINE

    Izvor: RTV U svetu dečjih emisija, "Čika Kekine avanture" u produkciji Radio-televizije Vojvodine od ove jeseni izdvajaju se k...